Porta Linguarum , issue 12, June 2009
Articles
Multilingual
Education in Europe : Policy Developments, JOSÉ MANUEL VEZ
Teachers’
motivation, classroom strategy use, students’ motivation and second language
achievement, MERCÈ
BERNAUS, ANNIE WILSON AND ROBERT C. GARDNER
An
In-depth Evaluation of Interchange Series (3rd Edition), R. SAHRAGARD, A. RAHIMI AND I. ZAREMOAYEDDI
Semantically
Marked English Subjects: Potential and Actual Areas of Difficulty from the
Point of View of Hungarian Learners of English, KAROLINA KALOCSAI
Adult
task-based and communicative L2 teaching and L2 teachers’ search for complicity:
R, a case study, JOSÉ
IGNACIO AGUILAR RÍO
The
Relationship between Out-of-Class Language Learning Strategy Use and Reading
Comprehension Ability, FAHIMEH
MAREFAT AND FATEMEH BARBARI
Towards
the development of a global communicative competence: the integration of oral
and written skills in teaching and learning a foreign language, EDUARDO
CONSTANZO
Classroom
Discourse: Analyzing Teacher/Learner Interactions in Iranian EFL Task-Based
Classrooms, BIOOK
BEHNAM AND YASSAMIN POURIRAN
How
Polite Can you Get?: A Comparative Analysis of Interlanguage Pragmatic
Knowledge in Spanish and Moroccan EFL University Students, ÁNGELES LINDE
Adquisición
de habilidades metalingüísticas y enseñanza-aprendizaje de la composición
escrita en educación primaria: reflexiones didácticas sobre los resultados de
un estudio experimental, EDUARDO FERNÁNDEZ DE HARO, M.ª PILAR NÚÑEZ
DELGADO Y ANTONIO ROMERO LÓPEZ
Una
propuesta de CLIL para el trabajo con textos en segundos idiomas, FRANCISCO RAMOS
¿Qué
técnicas de comunicación oral valoran más los profesores y alumnos en la clase
de inglés? JOSÉ LUIS ORTEGA MARTÍN Y DANIEL MADRID
Estudies
in Honour of Neil McLaren : A man for all seasons, Angeles Linde, Juan Santana y Celia Wallhead
(eds.) (2008). Granada: Editorial Universidad de Granada, by JUAN SANTANA Y DANIEL MADRID
Oral Communication in the EFL Classroom, Juan de Dios Martínez Agudo (ed.) (2008). Sevilla: Edicines Alfar, by DANIEL MADRID
El
proceso de enseñar lenguas: Investigaciones
en didáctica de la lengua, José Lino Barrio (coord.) (2008).
Madrid: La Muralla, por DANIEL MADRID
English for Specific Purposes: Studies for Classroom Development and Implementation, Ana Bocanegra, Maria del Carmen Lario de Oñate y Elena López Torres (2008). Cádiz: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz, por JESÚS GARCÍA LABORDA y ANA SEVILLA PAVÓN